Danai Media
Image default
Bedrijven

Wanneer kan je een livestream opzetten?

Een livestream is een handige manier om veel van je volgers direct te bereiken. Deze manier van uitzenden brengt jou en je publiek dichter bij elkaar en zorgt voor persoonlijk contact. Er zijn geen harde voorwaarden voor. Je kan het middel gebruiken als je nog maar een aantal volgers hebt, maar het is wel een middel bij uitstek als je honderdduizenden of miljoenen volgers hebt. Zo houd je digitale fandagen en kom je met veel mensen in contact die je anders niet of een heel stuk moeilijker zou bereiken.

Op welke platformen kan je een livestream opzetten?

Een livestream opzetten kan op de meeste bekende sociale netwerken. Denk bijvoorbeeld aan Youtube. Er zijn ook kanalen die speciaal ingezet worden om een livestream op uit te zenden. Twitch tv is daar een mooi voorbeeld van. Als je live wil uitzenden, zorg er dan voor dat je weet waar jouw volgers of klanten zich bevinden. Doe vervolgens op tijd en met enige regelmaat een aankondiging op die kanalen. Dan kan je desgewenst nog altijd uitzenden via Twitch tv in plaats van Youtube. Hou er wel rekening mee dat je volgers misschien een extra account op een voor hen vreemd platform moeten aanmaken. Dat kan je kijkers kosten.

Waarom ga je een livestream opzetten?

Een livestream opzetten is een fantastische manier om met veel mensen tegelijk in contact te kunnen komen. Als je een grote fanclub hebt, dan is een livestream ook ideaal om die te versterken; er staat vrijwel altijd een chatfunctie naast het beeld wat je uitzendt. Zo kunnen fans elkaar leren kennen, waardoor je fanclub nog gezelliger en bekender wordt. Ook kun je aan fondsenwerving doen voor een goed doel. Dat gaat een stuk beter als je je publiek in real-time op de hoogte kunt houden van de vorderingen.