Wil je zorgen dat je producten goed verkopen dan is de verpakking zeer belangrijk. Een cosmetica verpakking moet aantrekkelijk en opvallend zin. Uit studie is gebleken dat meer dan 70% van de verkoopbeslissingen op gebied van cosmetische producten op het laatste worden genomen. De cosmetica verpakking is dus van belang. Daarnaast is een goed logo en een aantrekkelijk uitziende verpakking belangrijk. De verpakking is zeer belangrijk bij de beslissing die de klant neemt bij de koop van uw product. Het moment van aankoop wordt sterk beïnvloed door het visuele effect van de productverpakking. De uiteindelijke aankoopbeslissing wordt in nog geen 5 seconden genomen. Dit een goed uitziende cosmetica verpakking dus nog belangrijker.

Wat zorgt ervoor dat een cosmetica verpakking succesvol is?

Een goed uitziende aantrekkelijke cosmetica verpakking is belangrijk. Maar dat is niet het enigste. Er zijn nog een aantal eisen waaraan een productverpakking moet voldoen, wil het succesvol zijn. Zo moet de productverpakking  de klant overtuigen en die uitstraling aan uw product geven die gewenst is. De verpakking moet herkenbaar zijn, dat kan met een logo of herkenbare huisstijl. Ook kan het door het materiaal of de vorm bereikt worden. Ook moet op de cosmetica verpakking informatie over het product van het artikel worden geplaatst. Bijvoorbeeld welke kleur lippenstift het is, uit welke bestandsdelen de cosmetica bestaat en voor wat het gebruik moet worden. Daarnaast is bij een goede cosmetica verpakking van belang dat het product beschermd is. En natuurlijk is het uiterlijk van belang. Je kan bij een cosmetica verpakking vaak kiezen uit verschillende soorten verpakkingen. Je kunt een verpakking met logo hebben die staand of rechthoekig zijn. Daarnaast kunnen extra zoals sleeves, hangtags, inlays, bijsluiters of etiketten nog extra indruk en informatie aan je verpakking meegeven. Met deze eisen lukt het vast om een verpakking te maken wat aantrekkelijk is.